Skuteczny środek marketingowy – czekolada.
Mleczna, biała, gorzka, z bakaliami – czekoladę lubi bez wyjątku każdy. Różne rodzaje czekolady twardej trafiają na nasze podniebienia od setek lat, zaś czekolada pitna znana jest w Europie od czasów skolonizowania Ameryki Południowej, Meksyku. Czekolada pobudza (zawiera niemałą dawkę kofeiny), poprawia samopoczucie i odżywia. Od lat uchodzi za uniwersalny upominek na wiele okazji.
Czekolada doczekała się i specjalnego miejsca w marketingu. Jej właściwości szybko zostały zauważone przez specjalistów od reklamy. Sprawdza się jako mały upominek oraz większa dedykowana, spersonalizowana bomboniera. Na opakowaniu czekolady umieszcza się informacje reklamową – to może być logo lub nazwa firmy, dowolny napis lub dowolna prosta grafika. Proste motywy tłoczy się i w czekoladzie, przez co reklama trafia wprost na podniebienie klienta. Logo tłoczy się najczęściej w czekoladzie belgijskiej. Możliwe jest zaprojektowanie wzorów czekoladek!